آیا حضور در کلاسهای درس و همچنین امتحان میان ترم اجباری است؟

  • ۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۲۵:۱۸ ق.ظ

🔴 پاسخ به سئوالی درخصوص شرکت درکلاسها و نحوه‌ی احتساب نمره‌ی دانشجو با لحاظ نمره‌ی میان‌ترم و بدون لحاظ آن⬇️
 
🔶آیا حضور در کلاسهای درس و همچنین امتحان میان ترم اجباری است؟👇
 
پاسخ:
دانشگاه پیام نور برای کلیه دروسی که تعداد متقاضیان آن به حد نصاب برسد(رشته های پایه 10نفر-سایر رشته ها 15 نفر) کلاس برگزار نموده و برنامه کلاسی نیز در سایت هر مرکز وواحد اعلام می کند. 
حضور در کلاسهای دروسی که واحد عملی دارند الزامی است. اما برای دروس تئوری اگر دانشجو سرکلاس ها حضوریافته و تکالیفی که استاد اعلام می نماید را انجام دهد و همچنین در امتحان میان ترم شرکت نماید می تواند از نمره میان ترم(حداکثر 6 نمره) برخوردار شود اما اگر دانشجو سرکلاس های تئوری حضور نیافته ودر جلسه امتحان میان ترم هم شرکت ننماید، در زمان پایان ترم سیستم نمره کسب شده دانشجو را از 20 نمره محاسبه می کند. 
امتحانهای پایان ترم دانشجویان از 14 نمره می باشد که با 6نمره میان ترم می شود 20
اما اگر دانشجو نمره میان ترم نداشته باشد سیستم نمره  به دست آمده توسط دانشجو از 14 نمره  را درعدد  10 ضرب نموده و بر 7 تقسیم می نماید  که نمره اصلی دانشجو بدست می آید . دراین مثال اگر فرد در پایان ترم نمره 14 کسب کند با ضرب در10و تقسیم بر7  نمره نهایی می شود 20
ضمن اینکه سیستم برای دانشجویانی که نمره میان ترم را دارند نیز هوشمند عمل می کند و نمره  ای که به نفع دانشجو است را لحاظ می کند. برای مثال اگر فرد فقط 4 نمره از6 نمره میان ترم کسب کرده باشد اما نمره پایان ترم وی  از 14 نمره 14 کسب شده باشد عملا باید نمره میان ترم را با پایان ترم جمع کرد که می شود 18  اما سیستم از ضریب هوشمند خود استفاده کرده و نمره 20 را برای دانشجو ثبت می کند.(14در 10ضرب و تقسیم بر 7)
 

codebazan

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید