فهرست ۷۹ کشور خارجی مورد تائید وزارت علوم برای ادامه تحصیل

  • ۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰:۱۷ ق.ظ

اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، لیست کشور و دانشگاه‌های خارجی مورد تائید بعد از سپتامبر ۲۰۱۷ را برای ادامه تحصیل اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، همچنین دانشگاه‌های خارج از کشور برای ادامه تحصیل به چهار گروه الف (ممتاز)، ب (خوب)، ج (متوسط) و د (ضعیف) تقسیم شدند که به شرح زیر است :

براساس این سطح بندی، برخی از دانشگاه‌ها دارای تنها یک رشته، مقطع و یا رشته های خاص مورد قبول اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم هستند، بنابراین متقاضیان تحصیل در خارج کشور، باید پیش از اخذ پذیرش در این دانشگاه‌ها از اعتبار رشته مورد نظر مطلع شوند.

بنابراین سطح بندی، کشور آمریکا، فرانسه و انگلستان نسبت به سایر کشورها دارای دانشگاه های ممتاز بیشتری هستند، همچنین کشورهای آذربایجان، قزاقستان،قرقیزستان، قطر و کویت تنها کشورهایی بودند که فقط دارای دانشگاه ضعیف بودند.

براساس این گزارش، اداره کل امور دانش آموختگان همچنین تاکید کرده است، چنانچه نام دانشگاه یا موسسه ای در فهرست دانشگاه‌ها و موسسات اعلام شده (اعم از معتبر و غیر معتبر) منعکس نشده باشد، متقاضی می بایست اعتبار آن را از اداره کل امور دانش آموختگان استعلام کند.

codebazan

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید