نکات مهم درخصوص برنامه ریزی کلاس های نیمسال اول پیام نور

  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ۰۵:۲۱:۵۷ ب.ظ

🔴⚪️🔴 نکات مهم درخصوص برنامه ریزی کلاس های نیمسال اول سال تحصیلی 96-1395:
 
1- آغاز کلاسهای نیمسال اول سال تحصیلی 96-95 روز شنبه 27/6/95 می باشد.
 
2- کلیه دروس به صورت عادی ارائه می شوند. البته اگر تعداد دانشجویان در هر درس به حدنصاب تشکیل کلاس ( 10 نفر برای رشته های علوم پایه و 15 نفر برای رشته های علوم انسانی ) برسد، کلاس به صورت کامل تشکیل می شود و در صورتی که تعداد به حد نصاب نرسد برای آن درس، کلاس رفع اشکال برگزار خواهد شد.
 
3- برای کلیه دروس عملی، کلاس تشکیل خواهد شد. ضمنا حضور دانشجو در کلاسهای کارگاهی، آزمایشگاهی و یا عملی الزامی می باشد و در صورت عدم حضور یا غیبت بیش از یک جلسه، نمره عملی دانشجو در آن درس، « صفر » درج خواهد شد.
 
4- شرکت در کلاسهای تئوری اجباری نیست و دانشجو می تواند در این کلاسها شرکت نکند ولی برای دریافت نمره میان ترم شرکت در امتحان میان ترم الزامی است.
  
5- در این نیمسال، دروس عمومی معارفی مشترک مقطع کارشناسی ( که طبق لیست ارائه دروس عمومی باید یکی از آنها توسط دانشجو گذرانده شود ) به شرح ذیل ارائه شده است:
 
1-5- از بین دروس تفسیر موضوعی قرآن و تفسیر موضوعی نهج البلاغه، درس تفسیر موضوعی قرآن ارائه شده است.
 
2-5- از بین دروس آشنایی با قانون اساسی، انقلاب اسلامی ایران و اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، درس آشنایی با قانون اساسی ارائه شده است.
 
3-5- از بین دروس آیین زندگی (اخلاق کاربردی)، اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) و فلسفه اخلاق (با تکیه بر مباحث تربیتی)، درس اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) ارائه شده است.
 
6- برنامه های اعلام شده در زمان انتخاب واحد قطعی نیست و تا زمان حذف و اضافه، احتمال تغییر در برنامه ها وجود خواهد داشت. 
 
7- برای مشاهده برنامه کلاسها در سیستم گلستان، پس از انتخاب واحد، گزارش ثبت نام ( گزارش 101 ) را از منوی زیر در سیستم دریافت نمایید:
 
👈 ثبت نام ==> گزارش های ثبت نام ==> ثبت نام ==> 101 - گزارش نتیجه ثبت نام (ترمیم) دانشجو در طول ثبت نام 
 
✅تذکر مهم: ممکن است در زمان انتخاب واحد زمان برگزاری کلاس برای برخی از دروس مشخص نشده باشد. لذا لازم است دانشجویان جهت اطلاع از زمان برگزاری کلاسهای این دروس در تاریخ ۲۵ شهریور اقدام به تهیه گزارش ۱۰۱(برنامه کلاسها) نموده و یا با مراجعه به پورتال دانشگاه برنامه ها را دانلود نمایند.
 
8- پس از مشاهده برنامه کلاسی، به برنامه هفتگی که در ابتدای هر هفته در منوی اطلاعیه ها ( در پورتال دانشگاه ) درج می شود نیز توجه نمایید تا از دروسی که در هر هفته لغو می شوند یا تاریخ و ساعت برگزاری آنها تغییر می کند مطلع گردید.
 
✅ توجه مهم: برای تسریع در اطلاع رسانی اخبار و اطلاعیه های دانشگاه ( از جمله اخبار لغو یا تغییر برنامه کلاسها و... )، این اطلاعیه ها در کانال رسمی دانشگاه (همین کانال) نیز درج خواهند شد.
 
9- برگزاری کلاس های رفع اشکال محدود به چند جلسه (با توجه به ساعت رفع اشکالی که در لیست منابع دروس ذکر شده) می باشد که بعضا شروع  تشکیل آنها بعد از حذف و اضافه و یا در  سال جدید و فاصله برگزاری جلسات ممکن است تا دو هفته هم باشد.
 
✅توجه: برنامه کلاسی رشته های ذیل پس از انتخاب واحد اعلام خواهد شد:
علوم سیاسی، علوم اجتماعی، الهیات، فیزیک، زمین شناسی، جغرافیا، ادبیات عرب و ادبیات فارسی
 

codebazan

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید