آئین نامه کارشناسی ارشد پیام نور ورودیهای 93-94 به بعد

  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۰۹:۳۲:۲۸ ق.ظ

ماده1: تعاریف: شیوه های آموزشی
 
شیوه آموزشی - پژوهشی ( پژوهش محور ): دوره ای که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان نامه است.
پایان نامه: فعالیت پژوهشی- تحقیقاتی است که در یک زمینه رشته تحصیلی مرتبط و تحت راهنمایی استاد راهنما انجام می شود.
ماده8: در صورتی که دانشجو در شیوه آموزشی- پژوهشی علاوه بر پایان نامه تنها یک درس باقیمانده داشته باشد می تواند آن را با پایان نامه انتخاب کند.
تبصره: در شیوه آموزشی- پژوهشی نمره درس پایان نامه پس از دفاع در میانگین کل نمرات دانشجو لحاظ می شود.
عالی: 19تا20
بسیار خوب: 18تا18.99
خوب: 16تا17.99
قابل قبول: 14تا15.99
غیرقابل قبول: کمتراز14
چنانچه ارزشیابی پایان نامه غیرقابل قبول باشد، دانشجو مجاز است حداکثر پس از گذشت یک نیم سال در مدت مجاز تحصیل در جلسه دفاعیه شرکت و مجددا از پایان نامه دفاع کند. دانشجویی که در فرصت تعیین شده نتواند از پایان نامه خود با موفقیت دفاع نماید، از ادامه تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی محروم می شود.
 
شیوه آموزشی ( آموزش محور ): دوره ای با محوریت آموزش است که دانشجو پس از گذراندن واحدهای درسی و بدون نیاز به گذراندن پایان نامه دانش آموخته می شود.
ماده6: در شیوه آموزشی، تمامی دروس دوره به صورت واحدهای درسی بدون پایان نامه خواهد بود. در این شیوه دانشجو ملزم است معادل تعداد واحد پایان نامه، واحدهای دروس نظری را با تعیین شورای تخصصی گروه بگذراند که الزاما  یکی از دروس سمینار، تحقیق و تتبع نظری با ارزش2واحد است.
 
تبصره: همراه با درس پایان نامه یا درس سمینار و تحقیق وتتبع نظری امکان اخذ درس روش تحقیق و یا دروس جبرانی میسر نیست.
تبصره: تغییر از یک شیوه به شیوه دیگر با رعایت سنوات دوره و برای یک بار در طول سنوات تحصیل با نظر شورای آموزشی- پژوهشی استان مجاز است.
 
ماده30: تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در شیوه آموزشی- پژوهشی تاریخ دفاع از پایان نامه است و تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در شیوه آموزشی تاریخ آخرین نمره قطعی ثبت شده در سیستم جامع آموزشی دانشگاه است.
 
ماده31: گواهی نامه پایان دوره کارشناسی ارشد هر دو شیوه " آموزشی " و " آموزشی - پژوهشی " ارزش یکسانی داشته و واجدین آن می توانند در دوره تحصیلی بالاتر ادامه تحصیل دهند.
 

codebazan

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید